A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканський ліцей імені М.В.Гоголя"

Превентивне виховання учнів в умовах воєнного стану

Дата: 02.12.2024 10:14
Кількість переглядів: 35

 

   

Превентивне виховання посідає важливе місце в системі виховної роботи сучасної освіти. Воно включає в себе підготовчі та профілактичні дії педагогічного колективу, спрямовані на запобігання формування в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки та організацію належного догляду за діяльністю школярів.

Робота педагогічного колективу закладу у напрямі превентивного виховання полягає передусім у формуванні в учнів високих моральних якостей, які є головним чинником вибору способів поведінки. В листопаді правовому вихованню учнів ліцею присвячений місячник правових знань «Я знаю свої права та обов’язки».

Чи не найважливіша роль у превентивному вихованні учнівської молоді відводиться класним керівникам, психологам, соціальним педагогам. Так, класний керівник має змогу спостерігати за учнями схильними до правопорушень; залучати таких дітей до різних видів діяльності (громадсько-корисної, спортивної, творчої, пізнавальної тощо); інформувати батьків про дотримання учнями норм поведінки чи їх порушення, а також здійснювати просвітницькі заходи для учнів. В рамках тижня “Я живу в правовій державі” класні керівники проводили заходи щодо:

формування в кожного учня системи знань з питань основ держави і права, розвитку інтересу до цієї галузі знань і зв'язок права з навколишньою діяльністю;

формування поваги до   держави, її органів державної влади;

прищеплення навичок право свідомої поведінки;

виховання нетерпимості до різноманітних правопорушень;

формування потреб та умінь активно захищати в установленому законом порядку свої права та законні інтереси інших осіб;

 формування вміння протистояти негативним поглядам на нашу державу, на її закони.

Психолог чи соціальний педагог - має змогу популяризувати в учнівському середовищі знання про негативний вплив на здоров’я дитини алкоголізму, наркотиків, куріння, формувати в учнів потреби у здоровому способі життя; здійснювати просвітницьку роботу щодо запобігання правопорушень, проводити індивідуальні роботи з дітьми, схильними до девіантної поведінки; співпрацювати з інститутами, причетними до виховання підлітків з девіантною поведінкою. Цій тематиці в нашому закладі відведено тиждень «Моя безпека» в рамках місячника правового виховання.

У складний час, який переживає наша країна, з урахуванням викликів суспільства в умовах війни, під час організації превентивної роботи з учнями виникає потреба адаптувати знання та практику педагогів, що застосовувалися й спрацьовували в мирний час, – до реалій війни. Особливо важливою, також, є тема профілактики торгівлі людьми. Такі заходи в нашій школі проходять під час тижня «Ні, торгівлі людьми!»

Правове виховання й оволодіння системою правових знань має особливе місце в комплексі практичних заходів, спрямованих на подолання негативних явищ в учнівському середовищі, профілактиці булінгу (цькуванню). Заходи з профілактики булінгу проводяться в ліцею протягом всього року і зокрема під час місячника правових знань в рамках тижня “Моє право закінчується там, де розпочинається право іншого”.

У превентивному вихованні учнівської молоді важливим є залучення до виховного процесу батьків, громадських організацій, самоврядування; координація взаємодії освітнього закладу, сім’ї та громадськості. Постійна співпраця з батьками, іншими суспільними виховними інститутами, забезпечує стійкість і стабільність освітнього процесу, сприяє усуненню психолого-педагогічних порушень соціальної адаптації неповнолітніх.

 Однак як показує практика, формування в дітей позитивного чи негативного досвіду починається із сім’ї. Дослідження причин правопорушень неповнолітніх свідчить, що більшості випадків механізм протиправної поведінки був “запущений” недоліками сімейного виховання.

В умовах воєнного стану батьки несуть особливу відповідальність за виховання й здоров’язбереження власних дітей, про що зазначено в нормативно-правових актах.

Сьогодні воєнні реалії показали українцям важливість національно-патріотичного виховання молоді. Не менш важливим є виховання молодого покоління в повазі до права, держави, але відбуватися цей процес повинен не хаотично, а на рівні впровадження новацій в освітньому просторі впроваджувати систему національно-патріотичного та правового виховання. Втрата ціннісно-правових зв’язків і орієнтирів під час війни є проблемним аспектом у процесі правомірного виховання неповнолітніх осіб, так, як це може призвести до деформації правосвідомості і формування девіантної поведінки молоді.       

Завдання педагогів навчити дітей  розуміти в якій державі вони живуть, що таке права і обов’язки, чим відрізняється правомірна і неправомірна поведінка та які санкції може застосовувати держава до громадян, навіть до неповнолітніх, за порушення норм права і закону.

Алла ДМИТРЕНКО

заступник директора з виховної роботи

Опорного закладу «Диканський ліцей імені М.В. Гоголя»

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора