Ресурсна кімната
Ресурсна кімната в закладі освіти
Поняття «ресурсна кімната» офіційно вжито у наказі МОН від 23.04.2018 №414 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-18?lang=ru#Text ), яким затверджено Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах загальної середньої освіти.
Ресурсна кімната – це спеціально облаштоване приміщення, призначене для проведення групових психолого-педагогічних занять під час організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Основне призначення ресурсної кімнати
Основною функцією створення ресурсного класу є забезпечення для учнів з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання робочого простору, який умовно можна поділити на сектори: навчально-пізнавальний та побутово-практичний.
У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально.
У другій зоні створюється простір, який виконує функції кухні та їдальні (зазвичай облаштовують кухню та їдальню). Тут діти з особливими освітніми потребами під наглядом педагогів або з їхньою допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі.
Все це спрямоване на збереження психоемоційного стану учнів з різними нозологіями та школярами без особливих освітніх потреб і створення у такій групі позитивного мікроклімату.