A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Диканський ліцей імені М.В.Гоголя"

Айзберг сучасних медіа

Дата: 22.11.2021 19:25
Кількість переглядів: 92

Фото без опису

Людство постійно розвивається. До того ж темп змін невпинно пришвидшується. Для людини стає дедалі важливіше вміти реагувати на ці зміни, щоб не залишитися осторонь прогресу.

Тож яких знань і вмінь потребує людина ХХІ століття, щоб бути конкурентно спроможною в сучасному світі? Армії вчених з кожної наукової області впевнено переконують, що саме їх науки найголовніші. І серед них є надзвичайно актуальна галузь – це новітні технології. Нашу добу не даремно називають інформаційною. І справа тут не тільки в тому, що значна частка національного багатства сучасних країн створюється в сфері комунікаційних технологій. Сучасна людина для успішної життєдіяльності не може бути осторонь інформаційних потоків. Але головна складність нині не в тому, щоб отримати певні знання, а в тому, щоб визначити, які із них потрібні. Величезний надлишок інформаційної пропозиції призводить до того, що сучасна людина ризикує «потонути» в інформаційному морі. До цього додається загроза повірити брехливій фактам. На жаль, багато сучасних медіа не перевіряють достовірність оприлюднених даних, нормою стало використання численних маніпулятивних технологій, спрямованих або на безпідставне формування позитивного іміджу замовників, або на очорнення їхніх конкурентів. Ми спостерігаємо появу нових і нових медіа, які використовують технології, що ще вчора здавалися казковими.

Особливе значення грамотна робота з інформацією має, коли йдеться про дітей та підлітків. У них нема ще життєвого досвіду, вони ще схильні до сліпого наслідування привабливих образів. Велика проблема пов’язана з віртуальними інтерактивними іграми. В усьому світі звертають увагу на те, що діти нерідко ототожнюють себе з образами (аватарами) в цих іграх. Таким чином  замінюючи реальні успіхи на примарні титули та здобутки. Але, звичайно, це зовсім не означає, що треба ховатися в мушлю та ізолюватися від інформаційних потоків. Тепер таке і не можливо. Треба вміти працювати з інформацією.  Саме на це спрямовані уроки з медіаграмотності, які вже кілька десятиліть стали частиною шкільної програми в США, Великій Британії, Німеччині, Австралії, країнах Північної Європи. Нарешті, до цього руху приєднується й Україна.

Продовжуємо робити кроки для розширення медіакомпетентності наших школярів. «Айсберг сучасних медіа» - за такою темою цього року був проведений тиждень психології в опорному закладі «Диканський НВК імені М.В.Гоголя». Неспроста була проведена аналогія між інформаційними і морськими просторами, адже світ медіа такий же неосяжний, глибокий і цікавий, як Світовий океан, з його загадками, користю і загрозами для людства. В рамках тижня практичний психолог Інна Рокотянська  та соціальний педагог Людмила Чипенко знайомили здобувачів освіти з основними видами інформації, ключовими принципами медіаграмотності, шляхами подолання маніпуляцій та ознаками фейків. Просвіта зорієнтована на розвиток критичного мислення та розширення кругозору учасників освітнього процесу. Для учнів 1-4 класів були запропоновані до перегляду навчальні мультфільми про безпеку в мережі під гаслом «Рятівний жилет знань  для наймолодших користувачів інтернету». Школярі 5-8 класів мали змогу розширити свої знання цікавим і актуальним для них способом – зіграти в онлайн ігри «Медіазнайко 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора