Звіт директора 2019-2020 н.р.
З В І Т
про результати освітньої діяльності
Опорного закладу «Диканський НВК імені М.В.Гоголя»
Диканської селищної ради Полтавської області
2019-2020 н.р.
Ніби все, як завжди… Остання п’ятниця травня, тепло, радісний настрій…Переступила поріг школи, а там тихо, жодного дитячого голосу. Проходжу далі – порожні улюблені місця учнів…І все це через болюче всім слово “карантин”.
Доки школярі під час карантину змушені були навчатися онлайн, соцмережами гуляли жарти та анекдоти про заблоковану у телефоні вчительку, повільний Інтернет, один комп’ютер на трьох дітей. Та насправді й учням, і їхнім батькам, а тим більше педагогам було нелегко. Закінчення навчального року – це підбиття підсумків. Вони, як завжди, достатньо вагомі для нашого освітнього закладу. Адже у 2019-2020 навчальному році учителі активно залучали учнів до участі в предметних олімпіадах, і тому маємо високі результати. Зокрема, школярі НВК імені М.В.Гоголя вибороли 80 призових місць у районному етапі предметних олімпіад, що становить 57% від усіх призових місць району. Переможці районного етапу взяли участь в обласних предметних олімпіадах, де здобули 9 призових місць: Аліна Шило (11-А клас) – III місце з української мови та літератури (учителі – Я.М.Багай, І.І.Коваленко); Валерія Пеляк (9-А клас) – III місце з економіки (учитель – Б.М.Васильченко); Максим Рог (9-А клас) – III місце з інформаційних технологій (учитель – Б.М.Васильченко); Олександр Токар (9-А клас) – III місце з географії (учитель – Н.А.Харченко); Ірина Бібік (10-А клас) – II місце з інформаційних технологій (учитель – О.В.Щербак); Валерія Пеляк (9-А клас) – III місце з математики (учитель – Л.В.Подопригора); Євгенія Слинько (10-А клас) – III місце з трудового навчання (учитель – В.І.Полозюкова); Анастасія Щербак (9-А клас) – III місце з трудового навчання (учитель – І.М.Пастернак). Наші школярі активно займаються й науковою діяльністю. Підтвердженням цього є участь у конкурсі науково-дослідницьких робіт МАН. У 2019-2020 н.р. переможцями ІІ (обласного) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук стали: Валерія Гонтар (10-А клас) – III місце в секції української літератури, відділення мовознавства (науковий керівник – Н.І.Дяуленко); Віталій Любченко (11-А клас) у секції “Валеологія” виборов III місце (науковий керівник – О.С.Передерій). Також наші учні вже традиційно виборюють призові місця в конкурсі інформаційних технологій. Цього року його переможцями стали Олексій Шевченко (10-А клас) – II місце з Web-дизайну (керівник – О.В.Щербак); Ірина Бібік (10-А клас) – I місце в номінації “офіс-менеджмент” (керівник – О.В.Щербак). Концепція Нової української школи залишила виховний момент в освіті, задекларувавши, що школа буде не лише навчати, але й “формувати ціннісні ставлення і судження, які слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством”. Розробники концепції аргументували це тим, що і найосвіченіша людина може стати злочинцем, якщо не поділяє загальнолюдські цінності.
У 2019-2020 н.р. педагогічний колектив школи працював над оновленням форм і методів виховної діяльності. Зокрема, акцент робився на активні форми роботи, до організації та реалізації яких залучалися учні різних вікових категорій, їхні батьки, учителі та громадськість. Учителі нашого навчально-виховного комплексу переконані, що світогляд людини закладається саме в школі. У ній формуються особистість, її громадянська позиція та професійні якості. Школа для дитини – це не тільки храм знань, а й альма-матер, в якій дають освіту для життя. Цінність предметів (знань та умінь) – у їх виховній спрямованості. Одним із восьми компонентів формули нової школи є наскрізний процес виховання, який формує цінності, загальнолюдські компетентності. Тому значна увага в опорному закладі приділяється учнівському самоврядуванню. У школі діє учнівський шкільний парламент, який очолює президент. Його обирають у ході рольової гри “Вибори”. Восени минулого року президентом було обрано учня 11-Б класу Максима Пухлякова, а його заступником – ученицю 10-А класу Анну Пасічну. При шкільному парламенті діє чотири комісії: культмасова, дисципліни і порядку, корисних справ, пресцентр. По класах також обрані органи учнівського самоврядування. Шкільний парламент організовує цікаві виховні загальношкільні заходи, є ініціатором різноманітних справ.
У 2019-2020 навчальному році проводились різноманітні заходи: свято Першого дзвоника; вибори президента шкільного парламенту; інавгурація президента школи; святкові концерти до Дня учителя, 8 Березня; конкурс квіткових композицій; заходи до тижнів осені, театру, веселого спілкування, психології, квест до Дня Соборності, пам’яті Героїв Небесної Сотні, революції Гідності, конкурс “Козак-2019”, новорічні ранки та вечори; акція “16 днів проти насильства”, флешмоб “Синя стрічка” та “Ця рука не вдарить людину”, динамічна виставка “У світі залежностей” тощо. Під час проведення заходів до Дня захисника України та Дня захисника Вітчизни постійно запрошуємо учасників АТО.
Наші діти вчаться комунікації не тільки через вимоги правил поведінки на уроках, а й через культуру, яка панує в школі, через спостереження стосунків учительського колективу, учителів між собою, вчителів і директора, школи і батьків, через ставлення вчителя до учнів.
Із переходом до демократії роль освіти теж змінюється – ми тепер виховуємо самостійних та креативних громадян.
Особлива увага у вихованні дітей покладається на роботу з батьками. Одним із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В її основі – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.
Щоб батьки стали однодумцями, помічниками вчителя, у школі організоване їхнє навчання. Працює батьківський лекторій та всеобуч, де застосовуються різні форми роботи: батьківські збори, лекції, співбесіди, зустрічі за круглими столами, тренінги, родинні свята та ін.
Досвід школи показує, що більшість педагогів змогла належним чином упоратися із завданням, навчити батьків осмислювати дитинство з різних позицій, і тому якість виховання дітей значно підвищилася, зросли реальні шанси активної участі батьків у життєдіяльності класу та школи. Тож висловлюю батьківському загалу школи подяку за розуміння, підтримку у всіх наших починаннях.
Основним завданням сучасної школи, що підтверджується й поширюється Міністерством освіти і науки України та Міжнародною організацією ЮНІСЕФ, є створення нового освітнього простору, головними засадами якого є створення безпечного навчального середовища, а також забезпечення прав, свобод та інтересів дітей. З цією метою в школі започаткована програма протидії булінгу, яка ефективно працює. Також у НВК досить потужна соціально-психологічна служба, яка стоїть на засадах захисту інтересів дітей та разом з радою профілактики правопорушень працює над приверненням уваги учасників освітнього процесу до проблеми насильства в суспільстві та запобігання негативним явищам, що можуть призвести до насильства або провокації його вчинення. У листопаді-грудні було проведено місячник правових знань та тиждень права. Кожен день був спрямований на розкриття конкретних тем, проводилися кінезіологічні вправи, майстер-клас: “Наші руки – це не зброя, вони можуть дещо більше”, правовий брейн-ринг, захід “Творці добра”, настільні ігри “Володар кілець”, “Крок за кроком”, зустрічі з представниками правоохоронних органів. Уже традиційно кожного року беремо участь у районних виховних заходах. Цьогоріч школярі взяли участь у конкурсі театральних колективів, де наші актори зайняли перше місце з виставою “Кайдашева сім’я” (керівники Я.М.Багай, В.І.Климишенко). Наші школярі – учасники обласного етапу гри “Дебати” (англомовний трек), де вибороли III місце (керівники – І.М.Гмирь, С.М.Кострикіна, Н.І.Кривенко). Також Олександра Полєвікова, учениця 6-А класу, здобула III місце в обласному етапі мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тара са Шевченка (керівники – В.І.Климишенко, Н.І.Дяуленко). Учениця 6-А класу Аліна Дяуленко стала переможцем в обласному етапі конкурсу з української мови імені Петра Яцика, де здобула III місце (керівник – Н.І.Дяуленко). Кращі декламатори школи стали учасниками конкурсу читців “Тарасовими шляхами”,де здобули 2 місце у середній віковій групі: Юлія Романинець Юлія (10-А клас, керівник В.І.Климишенко); Софія Серга ( 7-А клас, керівник І.І.Коваленко) та І місце у молодшій віковій групі: Аліна Дяуленко (6-А клас, керівник – Н.І.Дяуленко). Також у фестивалі-конкурсі “Молодь обирає здоров’я” команда «Діти Z» здобулидруге місце(керівники – Чипенко Л.Ю., Рокотянська І.О.) На жаль, через пандемію коронавірусу та карантинні обмеження масові заходи наступних рівнів було скасовано.
Але, незважаючи на те, що кінець року проходив у дистанційному режимі, класні керівники проводили виховні бесіди та години спілкування з подальшим обговоренням. Педаг-огорганізатор започаткувала такі заходи: великодній челендж, акцію “Запали свічку”, присвячену трагедії на Чорнобильській АЕС, акцію “Одягни вишиванку”, челендж “Віртуальна дошка – спогади зі шкільного життя”.
Цей начальний рік був яскравим і насиченим, сповненим радісних моментів. Він приніс особисті й професійні перемоги, допоміг зробити важливі кроки на шляху до досягнення поставлених цілей. Учителі в період карантину активно займалися самоосвітою. Проводили онлайн-уроки, брали участь у різноманітних вебінарах, відеоконференціях, семінарах, (не)конференціях EdCamp. Підтвердженням цього є велика кількість одержаних сертифікатів.
На жаль, карантин, спричинений пандемією Covid-19, вніс свої корективи, і традиційний пришкільний табір відпочинку було скасовано. Та ми маємо надію, що батьки візьмуть місію оздоровлення дітей на себе, і вони змістовно і добре відпочинуть, наберуться незабутніх вражень та сил перед початком нового навчального року. Впевнені, що коли школярі повернуться восени за шкільні парти, їм буде про що розповісти друзям та вчителям.
Карантинний, складний, експериментальний навчальний рік ще не закінчився – попереду на випускників чекає ЗНО. Тож бажаємо скласти його успішно і за результатами вступити до омріяних вишів. Дуже шкода, що скасували традиційні випускні вечори. Але ми сподіваємося, що все одно побачимо наших випускників після успішної здачі ЗНО на урочистому врученні свідоцтв.
Зараз у соціальних мережах знову розповсюджують фейки, що наступний навчальний рік буде дистанційним. Цього ніхто не знає, і це не залежить від нас. Ми маємо велику надію, що з вересня ми повернемося до традиційної класно-урочної системи. Але все одно ми вже зараз розпочали роботу з розробки стратегій щодо того, як у майбутньому можна буде використовувати дистанційні форми навчання. Перш за все – проаналізували матеріально-технічну базу закладу освіти та технічні можливості учнів і педагогічних працівників для організації та роботи за умови дистанційного навчання. Важливо обрати одну для всіх учасників процесу платформу та кілька сервісів Інтернету для здійснення дистанційного навчання. Звісно ж, треба скласти та оприлюднити розклад занять (консультацій), при цьому враховуючи час проведення занять, технічні можливості учнів та вчителів, санітарні вимоги, освітні програми, навчальні плани закладу освіти та рекомендації.
Дякуємо батькам, що зуміли разом з дітьми закінчити навчальний рік в особливому форматі, який кожному подарував нові навички, знання, враження, думки та почуття.
Надія ГОРЯЧУН, директор
опорного закладу “Диканський
НВК імені М.В.Гоголя”.